İnternet SSS > Teknik

Hizmetler

Bazı internet sayfalarının açılmamasının birden fazla sebebi olabilir. Aşağıdaki adımları izleyerek kontrollerinizi sağlayabilirsiniz.
• Açmak istediğiniz internet sayfası erişiminin resmi kurumlar tarafından engelli olmadığından emin olunuz.
• Bilgisayarınızda kullandığınız antivirüs vb. programlar açmak istediğiniz internet sayfası erişiminizi engelliyor olabilir.
• Kullanmış olduğunuz tarayıcı (internet explorer, chrome, firefox vb.) kaynaklı erişim sıkıntısı olabilir. Farklı internet tarayıcılardan internet sayfasını açmayı deneyiniz. Sorun devam ediyor ise tarayıcı geçmişinizi aşağıdaki adımları izleyerek temizleyebilir ve tekrardan kontrol sağlayabilirsiniz.
** Bilgisayar klavyesinden “CTRL+SHIFT+DELETE” tuşlarına basılır ve yeni açılan pencerede temizlenecek olan (tarama, indirme geçmişi gibi) alanlar seçilir ve tarama verilerini temizle butonuna basılarak geçmiş temizlenir.
• DNS ve PROXY ayarlarınızı otomatiğe alarak deneyiniz. DNS ve Proxy ayarları adımından destek alabilirsiniz.
• Yukarıda belirtilen adımlar sonrasında istenilen internet sayfası halen açılmıyor ise; modeminizi kapatıp/açarak yeniden deneyebilir ve sorunun devam etmesi halinde 0850 804 4444 Kablonet Müşteri Hizmetleri ile irtibata geçiniz.
DNS Ayarları: DNS(Domain Name System) tarayıcınızın adres çubuğuna girdiğiniz site ismini, girmek istediğiniz sitenin IP adresine çeviren sistemdir. Kullandığınız işletim sistemine göre değişen DNS ayarlarınızı otomatiğe almak için aşağıdaki yolları izleyebilirsiniz:
Windows 10 işletim sistemleri için;
• Bilgisayarınızın sağ alt köşesinde yer alan internet bağlantı sembolüne sağ tıklayarak Ağ ve Paylaşım Merkezi”ni açınız ya da Denetim Masası>Ağ ve Paylaşım Merkezi yolunu izleyiniz.
• Burada bulunan “Etkin Ağlarınızı Görüntüleyin” alanında “Bağlantılar” satırında yer alan kullanmakta olduğunuz ağ (Ethernet veya Wifi) ismini göreceksiniz. Buraya tıklayarak yeni açılan Bağlantı penceresinde “Özellikler” sekmesine tıklayınız.
• Ağ İletişimi sekmesini seçiniz. “Bu bağlantı aşağıdaki öğeleri kullanır”ın altında İnternet Protokolü Sürüm 4 (TCP/IPv4) seçeneğini seçerek “Özellikler”e tıklayınız.
• Açılan menüde “Otomatik olarak bir IP adresi al” ve “DNS sunucu adresini otomatik olarak al” bölümlerini seçiniz.
• “Tamam”a tıklayınız.
Windows 7 işletim sistemleri için;
• Bilgisayarınızın sağ alt köşesinde yer alan internet bağlantı sembolüne sağ tıklayarak “Ağ ve Paylaşım Merkezi”ni açınız ya da Denetim Masası>Ağ ve Paylaşım Merkezi yolunu izleyiniz.
• Burada bulunan “Etkin Ağlarınızı Görüntüleyin” alanında “Bağlantılar” satırında yer alan kullanmakta olduğunuz ağ (Ethernet veya Wifi) ismini göreceksiniz. Buraya tıklayarak yeni açılan Bağlantı penceresinde “Özellikler” sekmesine tıklayınız.
• Ağ İletişimi sekmesini seçiniz. “Bu bağlantı aşağıdaki öğeleri kullanır”ın altında İnternet Protokolü Sürüm 4 (TCP/IPv4) seçeneğini seçerek “Özellikler”e tıklayınız.
• Açılan menüde “Otomatik olarak bir IP adresi al” ve “DNS sunucu adresini otomatik olarak al” bölümlerini seçiniz.
• “Tamam’a tıklayınız.
Windows XP işletim sistemleri için;
• Bilgisayarınızın sağ alt köşesinde yer alan internet bağlantı sembolüne tıklayarak “Ağ Bağlantıları”nı açınız ya da Denetim Masası>Ağ Bağlantıları yolunu izleyiniz.
• "Yerel Ağ Bağlantısı”nı sağ tıklayarak “Özellikler”i seçiniz. Açılan pencerede “İnternet İletişim Kuralları (TCP/IP)” tıklayarak “Özellikler”i seçiniz.
• Açılan menüde “Otomatik olarak bir IP adresi al” ve “DNS sunucu adresini otomatik olarak al” bölümlerini işaretleyiniz.
• “Tamam”a tıklayınız.

PROXY Ayarları: PROXY ayarlarınızı otomatiğe almak için tarayıcınıza göre aşağıdaki yolları izleyebilirsiniz:
Internet Explorer için;
• Tarayıcınızın üst kısmında bulunan “Araçlar”ı tıklayarak İnternet Seçenekleri>Bağlantılar>Yerel Ağ Ayarları yolunu izledikten sonra;
• Ara Sunucu altında “Yerel ağınız için bir Proxy sunucu kullanın” onay kutucuğunu işaretli ise kaldırınız.
• Otomatik Yapılandırma altında “Ayarları Otomatik Olarak Algıla”yı seçiniz.
• Tamam’a tıklayınız.
Google Chrome için;
• Tarayıcınız üst kısmında bulunan Menü’yü tıklayarak Ayarlar>Gelişmiş ayarları seçiniz.
• Servis başlığının altında “Proxy ayarlarını aç”ı tıklayınız.
• Yerel Ağ Ayarlarını seçiniz.
• Ara Sunucu altında “Yerel ağınız için bir Proxy sunucu kullanın” onay kutucuğunu işaretli ise kaldırınız.
• Otomatik Yapılandırma altında “Ayarları Otomatik Olarak Algıla”yı seçiniz.
• “Tamam”a tıklayınız.
Mozilla Firefox için;
• Tarayıcınızı üst kısmında bulunan Menü’yü tıklayarak Seçenekler’i seçiniz.
• Ağ vekil sunucusu başlığı altında bulunan “Ayarlar”a tıklayınız.
• “Sistem vekil sunucu ayarlarını kullan” onay kutucuğunu seçiniz.
• Tamam’a tıklayınız.
Müşterilerimize verdiğimiz hizmetin kalitesini arttırmak amacıyla yapılan iyileştirme çalışmaları sebebi ile belirli zamanlarda gerçekleştirilen kısa süreli bakım çalışmalarıdır.
Satın alacağınız modeminizin klavuzunda aşağıdaki özellikler yer almalıdır;
• Docsis 3.0 standartlarına uyumlu olmalıdır, EuroDocsis standartlarına sahip modemler Türksat Kablonet şebekemizde çalışmamaktadır.
• Downstream tarafında en az 108Mhz - 1Ghz aralığını desteklemelidir.
• Downstream’ de Full Band Capture çalışmalıdır.
• Upstream frekansı en az 5-65 Mhz aralığını desteklemelidir.
• Kablo arayüzü 75 Ω dişi F-konektör olmalıdır.
• ANNEX-B Frekans Planı önyüklemeli olmalıdır.
• PacketCable 1.x , NCS uyumlu olmalıdır bununla birlikte Türksat ses tarafı için herhangi bir çalışma garantisi vermemektedir.
Türksat dışarıdan temin edilen modemler için yazılım, konfigürasyon vb. destek konusunda da herhangi bir garanti vermemektedir.
Bağlantı kopma sorununun birden fazla sebebi olabilir. Aşağıdaki adımları izleyerek kontrollerinizi sağlayabilirsiniz.
• İnternete bağlanmayı kablosuz olarak tercih ediyorsanız ve modeminiz TV, mikrodalga fırın vb. elektronik cihazların yakınındaysa ya da modeminiz internete bağlanacak cihaza uzaksa sinyal zayıflayabilir. Bu nedenle modem ve modem ile bağlantı sağlayacak cihazın yerini kontrol ediniz, modem yerini evinizin/iş yerinizin orta noktasına denk gelecek şekilde değiştirerek tekrar deneyiniz. Mesafe uzaklığından dolayı sinyal zayıflaması yaşıyorsanız kablosuz ağ kalitesini artırmak için kablosuz ağ genişletici ek ürünü temin edebilirsiniz.
• Kablosuz erişimin yoğun olduğu lokasyonlarda (binadaki daire sayısı, iş yerindeki kablosuz bağlantı sayısı) aynı kablosuz kanallarından erişim sağlayan cihazlar birbirlerinin sinyalini zayıflatabilir. Bu sebeple kablosuz erişim kanal ayarlarını otomatiğe alıp modeminizi kapatıp/açarak yeniden deneyebilirsiniz.
• Kablo modem üzerindeki POWER ve ONLINE, GPON modem üzerindeki POWER ve PON ışığı sürekli yandığı durumda; modem ile bilgisayar arasında switch, router vb. cihaz mevcut ise bu cihazları aradan çıkarıp modeminize bilgisayarınızı kablolu olarak direk bağlayınız ve tekrardan kontrollerinizi yapınız.
Sorunun devam etmesi halinde 0850 804 4444 Türksat Kablonet Müşteri Hizmetleri ile irtibata geçiniz.
İnternete bağlanırken sorun yaşamanızın birçok sebebi olabilir. Aşağıda bağlantı sorunlarınızı düzeltmek için deneyebileceğiz bazı yöntemlere yer verilmiştir.

1. Modeminizin güç kablosunu çıkararak 30 sn. bekledikten sonra tekrar takınız, modeminizi belli aralıklarla kapatıp açarak zaman zaman yaşanabilecek geçici bağlantı ve hız sorunlarınızı giderebilirsiniz.

2. Modeminizin ışıklarını kontrol ediniz. İnternete bağlanabilmeniz için kablo modeminizde POWER ve ONLINE, GPON modeminizde POWER ve PON ışıklarının mutlaka yanıyor olması gerekmektedir. Aşağıda modeminizin üzerinde yer alan ışıklar ve anlamları yer almaktadır..
Lütfen modeminizin markasını seçiniz.

Ubee-EVW32C Netmaster-Infinity-401 Netmaster-CBW-383ZN Netmaster-CBW-383Z4 HUAWEI-EG8247W-ONT

3. Modeminizi bağlantı kablolarının doğru yere takılı, kablosuz bağlantı sağlamak için modemin ve bağlantı sağlayacağınız cihazın kablosuz özelliğinin aktif ve kablosuz yayın adı (SSID) - şifre ayarlarının doğru olarak yapılmış olduğundan emin olunuz. Aşağıda yer alan modem bağlantı şemasını inceleyebilirsiniz.

Ubee-EVW32C Netmaster-Infinity-401 Netmaster-CBW-383ZN Netmaster-CBW-383Z4 HUAWEI-EG8247W-ONT

4. Eğer birden fazla cihaz üzerinden internete bağlanıyor ve bu cihazların sadece birinde internete bağlanamama sorunu yaşıyorsanız sorun yaşadığınız bu cihazın ayarlarını kontrol etmelisiniz.

5. DNS ve PROXY ayarlarınızın otomatik konumda olduğuna emin olunuz, DNS ve Proxy ayarları adımından destek alabilirsiniz.
Bağlantı hız sorununun birden fazla sebebi olabilir. Aşağıdaki adımları izleyerek kontrollerinizi sağlayabilirsiniz.
• Modeminizin güç kablosunu çıkararak 30 sn. bekledikten sonra tekrar takınız, modeminizi belli aralıklarla kapatıp açarak zaman zaman yaşanabilecek geçici bağlantı ve hız sorunlarınızı giderebilirsiniz.
• Bağlantı hız sorununa, modeminiz ile bağlantı sağladığınız cihazınız arasında kullanılan ezik veya kesik kablolar neden olabileceği gibi, bilgisayarınızdaki programların yazılımlarının güncel olmaması da sebep olabilir.
• Eğer birden fazla cihaz üzerinden internete bağlanıyor ve bu cihazların sadece birinde bağlantı sorunu yaşıyorsanız sorun yaşadığınız bu cihazın ayarlarını kontrol ediniz.
Sorunun devam etmesi halinde 0850 804 44 44 Türksat Kablo Müşteri Hizmetleri ile irtibata geçerek destek alabilirsiniz.
Bağlantı hız sorununun birden fazla sebebi olabilir. Aşağıdaki adımları izleyerek kontrollerinizi sağlayabilirsiniz.
• Modeminize kablolu ve kablosuz olarak bağlı olan tüm cihazların bağlantısını keserek tek bir cihazdan kablolu bağlantı sağlayınız ve speedtest.net üzerinde “Sunucu Değiştir (Change Server)” seçeneği ile Türksat Kablonet’e ait, bulunduğunuz ile en yakın hız testi sunucusunu seçerek hız testi yapın ve hız sorununu sadece kablosuz bağlantıda yaşadığınızdan emin olunuz,
• Kablosuz bağlantılarda modeminiz TV, mikrodalga fırın vb. elektronik cihazların yakınındaysa ya da modeminiz internete bağlanacak cihaza uzaksa sinyal zayıflayabilir. Bu nedenle modem ve modem ile bağlantı sağlayacak cihazın yerini kontrol ediniz, modem yerini evinizin/iş yerinizin orta noktasına denk gelecek şekilde değiştirerek tekrar deneyiniz. Mesafe uzaklığından dolayı sinyal zayıflaması yaşıyorsanız kablosuz ağ kalitesini artırmak için kablosuz ağ genişletici ek ürünü temin edebilirsiniz.
• Kablosuz erişimin yoğun olduğu lokasyonlarda (binadaki daire sayısı, iş yerindeki kablosuz bağlantı sayısı) aynı kablosuz kanallarından erişim sağlayan cihazlar birbirlerinin sinyalini zayıflatabilir. Bu sebeple kablosuz erişim kanal ayarlarını otomatiğe alıp modeminizi kapatıp/açarak yeniden deneyebilirsiniz.
• Modem kurulumu hakkında detaylı bilgilere tıklayarak ulaşabilirsiniz.
Sorunun devam etmesi halinde 0850 804 4444 numaralı çağrı merkezimiz ile irtibata geçerek destek alabilirsiniz.
Kullandığınız modem, Türksat Kablonet'in size sunduğu modem ise; kablosuz internet kullanıcı adı ve şifrenize modeminizin alt kısmındaki Kablosuz Yayın Adı (SSID) ve Kablosuz Erişim Şifresi bilgilerinden ulaşabilirsiniz. Modeminizin alt kısmında bu bilgiler yer almıyorsa modem ara yüzüne giriş yaparak kablosuz ağ ayarları menüsünden mevcut kablosuz ağ adı ve şifrenizi görüntüleyerek değişiklik yapabilirsiniz. Ayrıca 0850 804 4444 numaralı çağrı merkezimiz üzerinden yardım alabilirsiniz.
Türksat Kablonet aboneliğiniz için verilen modemler, dairenizde yer alan koaksiyel kablo ucuna takılması durumunda modem üzerinde ayar yapılmasına gerek kalmadan internete bağlanabileceğiniz şekilde yapılandırılmıştır. Tek yapmanız gereken kablo bağlantısını yapmanız. Modem bağlantı şemasını görmek için lütfen modeminizin markasını seçiniz.

Ubee-EVW32C Netmaster-Infinity-401 Netmaster-CBW-383ZN Netmaster-CBW-383Z4 HUAWEI-EG8247W-ONT

Modem ayarlarınızı yapılandırmak için cihazlar alanına göz atabilir veya üretici firmaların çağrı merkezlerinden destek alabilirsiniz.
Modeminize ait kullanım klavuzuna Cihazlar sayfasına tıklayarak ulaşabilirsiniz.
Türksat Kablo ekipleri tarafından modeminizde kullanıcı kaynaklı bir arıza olmadığı teyit edilmişse değişim için modemleriniz üretici firmaya gönderilir. Eğer arıza kullanım hatasından kaynaklanıyorsa modeminiz garanti kapsamı dışında kalacaktır.
Türksat Kablo üzerinden temin edilen modemlerin, kullanım hatasından doğan bozulmalar hariç garanti süresi 2 yıldır.
Modeminizin markasını seçerek kurulum ile ilgili adımları görebilirsiniz.

Ubee-EVW32C Netmaster-Infinity-401 Netmaster-CBW-383ZN Netmaster-CBW-383Z4

HUAWEI-EG8247W-ONT

GPON modem, Türksat Kablo tarafından GPON teknolojisi ile hizmet sunulan adreslerde müşterilerimize tedarik edilmektedir, dışarıdan temini mümkün değildir.
Apple marka cep telefonu ve tableti (hücresel bağlantı özelliği bulunan) bulunan abonelerde modemin marka-modelinden bağımsız olarak modem veya AP(Access Point) ile yapılan kablosuz bağlantılarda(2.4 Ghz ve 5 Ghz) belirli bir sinyal seviyesinin altına düştüğü zaman kablosuz bağlantı kesilip hücresel veriye geçmektedir. Bu tüm operatörlerde kullanılan modemlerde ( ADSL,VDSL,Kablo Modem,ONT(Gpon modemleri) vb..) ve AP’lerde aynı davranışı sergilemekte olup Apple tarafından kullanılan bir özelliktir. Bu kapsamda abonelerin hücresel veriye geçisini istememesi durumunda aşağıdaki adımların izlenmesiyle ilgili cihaz ile kablosuz modem veya AP arasındaki sinyalin gücü yeterli olduğu sürece hücresel bağlantıya geçiş olmayacaktır.
Wi-fi yardımını destekleyen versiyon ve aşağıda belirtilen modellerin haricindeki modellerin tamamında bu özellik kullanılabilmektedir.
Wi-fi yardımını şu modeller hariç, İOS 9 veya sonraki sürümleri yüklü herhangi bir İOS aygıtıyla kullanabilirsiniz:
iPhone 4s, iPad 2 Wi-Fi +Cellular, iPad (3. nesil) Wi-fi + Cellular ve iPad mini (1.nesil) Wi-fi + Cellular

1.ADIM:

Ayarlar → Hücresel (İngilizce kullananlar için Settings → Cellular) bölümüne gidilir.



2.ADIM:

Hücresel alanında cihazdaki uygulamaların yüklenmesi beklenip en alt bölüme gidilir ve burada yer alan Wi-Fi Yardımının(İngilizce kullananlar için Wi-Fi Assist) açık olup olmadığı kontrol edilir.



3.ADIM:

Wi-Fi Yardımı (İngilizce kullananlar için Wi-Fi Assist) açık ise kapalı konuma getirilir.



Apple’ın kendi web sitesinde Wi-fi yardımı ile ilgili yer alan açıklamalar aşağıdaki linkte sunulmuştur.

Türkçe:
https://support.apple.com/tr-tr/HT205296
İngilizce:
https://support.apple.com/en-us/HT205296
Apple marka iPhone ve iPad cihazlarda IOS 14 ve sonrasında yapılan güncellemelerde yaşanan Apple kaynaklı Wi-Fi sorunlarının çözümü için aşağıdaki adımlar denenebilir:

1. Cihazı Yeniden Başlat
Bazen iPhone veya iPad'in basit bir şekilde yeniden başlatılması bağlantı sorunlarını çözebilir. İPhone 11, XS, XR, X, 8 ve iPad Pro gibi daha yeni iPhone ve iPad modellerinde, Sesi Aç/Sesi Kıs düğmesine basın, ardından aygıt bir Apple logosuyla yeniden başlayana kadar yan Güç düğmesini basılı tutun. Tıklanabilir Ana Ekran düğmelerine sahip daha eski iPhone ve iPad modellerinde, Apple logosunu görene kadar Ana Sayfa düğmesini ve Güç düğmesini aynı anda basılı tutmak, cihazı yeniden başlatmaya zorlar.İPhone 7 ve 7 Plus için, cihaz yeniden başlayana kadar Sesi kısma düğmesini ve Güç düğmesini basılı tutun.

2. Wi-Fi Ağını Unutun, AirPlane Modunu Değiştirin ve Yeniden Katılın
  • Ayarlar uygulamasını açın, ardından "Wi-Fi" ye gidin
  • Bağlandığınız kablosuz ağı bulun, ardından ağ adının yanındaki "I" düğmesine dokunun.
  • "Bu Ağı Unut" a dokunun.
  • Ayarlar'dan çıkın.
  • Kontrol Merkezi'ni aşağı çekip AirPlane simgesine dokunarak (veya Ayarlar'dan etkinleştirerek) AirPlane Modunu açın, birkaç saniye açık bırakın ve ardından AirPlane modunu tekrar kapatın.
  • Ayarlar uygulamasına dönün ve "Wi-Fi" ye geri dönün.
  • Daha önce bağlandığınız kablosuz ağa yeniden katılın.
3. Ağ Ayarları Sıfırlama
Ağ sorunları için yaygın bir çözüm, cihazdaki ağ ayarlarını sıfırlamaktır. Bunun dezavantajı kaydedilmiş wi-fi ağ şifrelerini ve ağ ayarlarındaki diğer özelleştirmeleri kaybetmesidir. Bu nedenle gerekirse bu bilgileri yeniden girmeye hazır olun:
  • "Ayarlar" a, ardından "Genel" e ve "Hakkında" ya gidin.
  • "Sıfırla" ya gidin, ardından "Ağ Ayarlarını Sıfırla" yı seçin.
  • Ağ ayarlarını sıfırlamayı onaylayın.
4. Özel MAC Adresini Devre Dışı Bırak
Wi-fi sorunları yalnızca iOS 14 veya iPadOS 14'e güncelledikten sonra belirli bir ağda oluyorsa, wi-fi ağlarına katılırken MAC adreslerini rastgele hale getiren Özel Adres özelliğini devre dışı bırakmayı da deneyebilirsiniz.
  • Ayarlar uygulamasını açın, ardından "Wi-Fi" ye gidin.
  • Bağlandığınız ağı bulun ve ardından ağ adının yanındaki "I" düğmesine dokunun.
  • Özel Adresli anahtarı KAPALI konumuna getirin.
5. VPN'i Silin veya Devre Dışı Bırakın, VPN'yi Yeniden Yükleyin
VPN kullanıcısıysanız ve wi-fi sorunları yaşıyorsanız, bazen bu VPN'i devre dışı bırakmak, silmek ve yeniden yüklemek sorunu çözebilir.
Bir VPN'yi devre dışı bırakmak için, Ayarlar> VPN'e gidin> anahtarı KAPALI duruma getirin.
Bu tek başına bazı kullanıcılar için işe yarayabilir. Varsa VPN uygulamasını App Store'dan güncellediğinizden emin olun veya VPN ile ilgili yapılandırma sorunları olabileceğinden ek sorun giderme adımlarını bulmak için VPN'inizin çalıştırıldığı kişiyle iletişime geçin.
Bir VPN'i silmek için Ayarlar> Genel> VPN'e gidin> VPN'nin yanındaki (i) düğmesine dokunun, ardından "Sil" seçeneğine dokunun ve onaylayın.
Bir VPN'i silerseniz, artık kullanılamayacaktır, bu nedenle ilgili VPN uygulamasını yeniden yükleyerek veya manuel olarak yapılandırılmış bir VPN'niz varsa yeniden yapılandırarak bir VPN eklemeniz gerekir.
Ayarlar → Whatsapp → Yerel ağ (Settings → Whatsapp → Local Network) açık konuma getirilir. Daha sonra cihaz yeniden başlatılır.
Eğer sorun giderilmemişse Ayarlar → Genel → Sıfırla → Ağ Ayarlarını Sıfırla (Settings → General → Reset → Reset Network) seçeneği seçilerek ağ ayarları sıfırlanır.
Daha sonrasında tekrardan kablosuz ağa bağlanılarak arama yapılabilir. Ağ ayarları sıfırlandığı için kablosuz ağa bağlanırken tekrardan şifre girişi yapılması gerekmektedir. Ağ ayarları sıfırlandıktan sonra Wi-fi Yardımı (Wi-fi Assist) kapalı konuma getirilmesi faydalı olacaktır.

Binamda Hizmet var mı?

Binamda Hizmet var mı?

Halihazırda kullandığınız Kablo TV aboneliğiniz var ise 0850 804 4444 numaralı Çağrı Merkezimizden veya şifremi unuttum kısmından Online İşlem şifrenizi alarak işlem yapabilirsiniz.